20 listopada 2024
Anna K. Żeromska, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
Dydaktyka matematyki a matematyka. Krygowska – Hoborski
Poruszony zostanie temat odrębności dydaktyki matematyki i matematyki z naukoznawczego punktu widzenia. W wystąpieniu znajdą się też historyczne odniesienia ukazujące możliwości współpracy między dydaktykami i matematykami na przykładzie A. Z. Krygowskiej i A. Hoborskiego.
4 GRUDNIA
Maciej Borodzik, IM PAN
Wokół podstawy programowej
Postaram się pokrótce omówić cele i motywacje przy tworzeniu podstawy programowej a także czynniki wpływające na jej kształt. Mniej skupię się na omawianiu konkretnych zapisów w treściach nauczania, a więcej na przesłankach, które stoją za wprowadzaniem jednych treści a niewprowadzaniem innych.
18 grudnia 2024
Agnieszka Kowalska, Agata Krzych, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Styczeń 2025
Mirosława Sajka, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
O badaniach z wykorzystaniem eye-trackingu na temat współzmiennościowego rozumienia funkcji i jej wykresu